حساب کاربری

لطفا از حروف a-z,A-Z,0-9 استفاده نمایید - حداقل 5 کاراکتر

حداقل 8 کاراکتر

فناوری شارژ بی سیم از راه دور سامسونگ

طبق پتنتی که اخیرا توسط اداره ثبت اختراعات کره جنوبی فاش شده است، سامسونگ نیز در حال توسعه یک فناوری مشابه است. این پتنت نشان می‌دهد که هنگام شارژ چندین دستگاه که از شارژ بی‌سیم پشتیبانی می‌کنند، یک فرستنده برق بی‌سیم می‌تواند دستگاه‌هایی که به آن نزدیک شده‌اند را در محیطی با وسعت ۳۶۰ درجه پوشش دهد.

انواع مختلفی از فرستنده‌ها وجود دارد که برخی از آن‌ها را می‌توان در هر مکان و در هر جهت از دستگاه‌های الکترونیکی شارژ کرد. با این حال، موارد دیگری نیز وجود دارد که می‌توان آن‌ها را در هر مکانی و در فاصله مشخصی شارژ کرد. مورد دوم بسیار کاربردی‌تر به نظر می‌رسد. طبق گزارشات، پتنت شارژ بی‌سیم سامسونگ می‌تواند بیش از ۳ دستگاه را همزمان شارژ کند. از جمله این دستگاه‌ها می‌توان به تلفن همراه، ایرفون، گوشی هوشمند و … اشاره کرد.

در حالی که شارژ بی‌سیم برای بسیاری از کاربران جالب است، اما مورد بررسی‌های زیادی قرار خواهد گرفت. به خصوص شارژ بی‌سیم از راه دور که می‌تواند بارهای مضر را به اطراف منتقل کند. در واقع، در چین، شارژ بی سیم معمولی نمی تواند از ۵۰ وات بالاتر برود. البته باید ذکر کرد که شرکت‌هایی مانند شیائومی دارای شارژر‌های بی سیم تا ۱۲۰ وات هستند، اما این شرکت نمی‌تواند از آن در چین استفاده کند.

وزارت صنعت و فناوری اطلاعات چین، مقررات موقت در مورد مدیریت رادیویی تجهیزات شارژ بی سیم  و انتقال نیرو را صادر کرده است. این سند دستور العمل‌های مربوط به انتقال نیرو و تولید شارژرهای بی‌سیم را مشخص می‌کند. دستورالعمل‌ها به وضوح بیان می‌کنند که فناوری شارژ بی‌سیم نمی‌تواند از ۵۰ وات بیشتر باشید. با این حال، این تنها یک سند اولیه است و شاید در آینده مورد بازنگری قرار گیرد.

به گفته GizChina، دولت چین می‌خواهد استفاده منظم از منابع طیف رادیویی را با تجهیزات شارژ بی سیم را کنترل کند. علاوه بر این، همچنین سعی دارد اطمینان حاصل کند که شارژ با فرکانس بالا، تداخلی در سایر خدمات رادیویی ایجاد نمی‌کند. این محدودیت‌ها برای حفظ نظم امواج هوایی ضروری است. حدس و گمان‌هایی وجود دارد مبنی بر اینکه شارژ بی سیم از راه دور می‌تواند برای برخی از بخش‌ها خطرات ایمنی ایجاد کند.

 

 

مناطقی که شارژ بی‌سیم از راه دور می‌تواند بر آن‌ها تأثیر منفی بگذارد شامل بخش حمل و نقل هوایی، بخش حمل و نقل، بخش رصد نجومی و سایر بخش‌ها است. با وجود این محدودیت‌ها در کشور چین، بسیاری از برندها هم‌اکنون در حال طراحی و توسعه شارژ بی سیم از راه دور خود هستند. شارژ بی‌سیم از راه دور، قدرت شارژ بالایی نخواهد داشت و در حال حاضر، هیچ برندی فناوری شارژ از راه دور را تجاری نکرده است.

 

_0384
درباره ما
ارسال دیدگاه
ارتباط با ما
تهران - خیابان حافظ پایینتر از جمهوری مجتمع علائدین 3 طبقه چهارم واحد 406
02191017172
info@samsungisland.ir
مقایسه محصول
مقایسه محصول
مقایسه محصول
مقایسه محصول
X